Muzeum Sztuki w Łodzi – promujemy!

Muzeum Sztuki w Łodzi - promujemy!

Od paru dni, w największych miastach Polski można ujrzeć billboardy i citylighty promujące Muzeum Sztuki w Łodzi. Łódzki MS wpadł na pomysł, że czas w końcu pokazać się szerszej publiczności. Napisali wniosek o fundusze do UE i udało się. Dostali prawie milion monet, więc jest się czym chwalić 🙂
Cel akcji jest prosty. Łódzkie Muzeum chce pokazać ludziom, którzy normalnie nie odwiedzają podobnych instytucji, że w nich nie straszy. Ochronne kapcie wycofano już w większości placówek i nie ma się czego bać, chyba, że troszeczkę kamer i pań obserwujących nas z każdego zakątka muzeum, ale to akurat jest norma i konieczność. Łodzianie chcą pokazać, że nie trzeba być niesamowicie wysublimowanym i elitarnym przedstawicielem inteligencji, by móc odwiedzać muzeum. Że to nie wiąże się z żadną przynależnością do elitarnej grupy społecznej, że sztuka.. jest dla wszystkich. Dla wszystkich, którzy chcą ją poznać i choć na chwilę w pełni jej się oddać.
Właśnie dlatego Łodzianie ładnie uśmiechnęli się do członków tzn. MS /club, czyli pierwszego w Polsce klubu miłośników muzeum, by im trochę pomogli. Zarząd wybrał 6 osób, które swoim wizerunkiem reprezentują teraz Łódź i Muzeum w całym pięknym państwie. I tutaj, dochodzimy do sedna sprawy. Na jednym z takich citylightów promujących, a już od 15 kwietnia także na billboardzie, jestem ja! Kto nie wiedział kim jestem, teraz już dowie się o mnie wszystkich najgorszych rzeczy i odlajkuje bloga. Ale nie będę wam pomagała w researchu, nie jestem samobójcą. Jeśli chcecie wiedzieć, musicie poczytać trochę o Muzeum Sztuki w Łodzi. Jeśli nie, to nawet lepiej dla mnie.
Czemu wzięłam udział w tej akcji? To pytanie było chyba najczęstszym z zadawanych mi wczoraj na konferencji przez dziennikarzy. Kampania Muzeum sama w sobie bardzo zgadza się z moimi prywatnymi poglądami. W swoim pisaniu na blogu, ale także w dodawanych na facebooka postach czy codziennym życiu staram się uświadamiać ludzi, że sztuka wcale nie jest taka straszna. Staram się walczyć z przeświadczeniem, że jest ona tylko dla ultrabogatych egoistów przekonanych o własnej świetności, że tak samo ja, jak i profesor Uniwersytetu Medycznego możemy iść do Muzeum i wynieść z niego wiele świetnych doświadczeń, ale przede wszystkim, otworzyć umysł.
Dlaczego sztuka to łamanie zasad? Bo mogłoby się wydawać, że jako osoba młoda, powinnam biegać z przyjaciółmi po klubach, cieszyć się życiem, a od „nudnego muzeum” trzymać się jak najdalej. Moi drodzy, jestem najlepszym przykładem na to, że piwo w pubie przy meczu nie wyklucza bycia miłośnikiem sztuki! I, że muzeum wcale nie musi być takie nudne, oczywiście, jeśli pozwolimy mu nie być nudnym.
Czym jest dla mnie sztuka? Pytanie, na które odpowiedź to jakaś męka, ale starałam się jakoś to przemyśleć i mówić o najważniejszych aspektach. Sztuka to forma relaksu, to coś, co pozwala mi oderwać się trochę od codzienności i się uspokoić. Jestem z natury bardzo nerwowa i porywcza, a sztuka to coś, co (może to bardzo dziwne) uczy mnie samokontroli. Patrzę na dzieło i wiem, że muszę się chwile zatrzymać i zastanowić. by chociażby je zapamiętać, a co dopiero coś z niego wynieść. Doświadczenie muzealne staram się przenosić do życia. Sytuacje i ludzi analizować z każdej strony, nie tylko z jednej wybranej społecznie. Spokojnie podchodzić nawet do najbardziej denerwujących spraw, bo przecież nie ma się co denerwować! Jestem nadal w trakcie uczenia się tego, ale wiem jak wiele sztuka mi dała. Przede wszystkim nauczyła mnie patrzeć i widzieć, a nie tylko rzucać okiem.

Wywiady, wypowiedzi, moją twarz można teraz znaleźć w bardzo wielu miejscach w Polsce. Poza tym, także pozostałych klubowiczów, Ekonomistkę i mamę Olę, wykładowce Janusza, pianistę Janka, Panią inżynier i babcię Bożenę, oraz aktora Kamila Maćkowiaka. Wszyscy chcemy wam jedynie przekazać, że różnimy się bardzo, a łączy nas wspólna pasja. I zapraszamy do Muzeum Sztuki w Łodzi!

A teraz czekam na wasze opinie. Fajna akcja, zmarnowany pieniądz, zmieni coś, nie zmieni nic? To wasze zdanie jest tu najważniejsze, więc czekam, pozdrawiam, życzę pięknego dnia!

2 thoughts on “Muzeum Sztuki w Łodzi – promujemy!

  1. We wtorek byłam w Warszawie i wydawało mi się, że mignął mi właśnie plakat promujący Muzeum Sztuki w Łodzi – ale wtedy stwierdziłam, że to niemożliwe. A jednak! 🙂 I gratuluję możliwości wzięcia udziału w akcji 🙂 Oby więcej takich promocji!

Skomentuj

