Najpiękniejsze dzieło sztuki na całym świecie

Mam już dość biernego słuchania, więc postanowiłam się dziś podzielić z wami swoimi przemyśleniami na temat, który niezmiernie mnie denerwuje. Sztuki będzie dzisiaj mało, a jednocześnie, w żadnym nigdy poście nie będzie tyle sztuki co w tym.

love your body campaign



Znam tyle osób, które wstydzą się swoich ciał, że jak zaczynam się nad tym zastanawiać, to wstyd mi za społeczeństwo. I za siebie też mi wstyd. Bo do niedawna byłam jedną z nich.

Obsesja moja polegała na punkcie blizn, które, chcąc nie chcąc, posiadam. Obsesja tak intensywna, że swojego czasu zasłaniałam się jak tylko mogłam, żeby przypadkiem nikt się nie domyślił, nikt nie zapytał, nikt nie wytknął z obrzydzeniem (a byli też tacy). Potrzebowałam wiele czasu, żeby w końcu dać sobie spokój z obsesją na punkcie perfekcji, której, jak to mawiał Salvador Dali, i tak nigdy nie osiągnę. Wiele długich lat, wiele wieczorów spędzonych kombinując jak je zamaskować, zniwelować, żeby powiedzieć sobie w końcu „Hej, to nie twoja wina. Po prostu naucz się z tym żyć”. I zacząć uczyć się z tym żyć.
I naprawdę super się czuje z tym, że coś takiego w ogóle w moim życiu nastąpiło. Ludzie! Zastanawialiście się kiedyś ile osób żyje z taką nienawiścią do własnego ciała i nigdy, przenigdy się z niej nie wyswobodzi? Ile osób całe życie będzie patrzyło na swoje odbicie w lustrze z przekonaniem, że nigdy nie dobiegnie do pewnego wzorca, nigdy nie będzie takie jak na okładce magazynu.

Nikt z nas nigdy taki nie będzie obiecuje wam, życie nie ma photo shopa.

I chociaż zaraz usłyszę, że mi to łatwo mówić, bo jestem „wysoka, szczupła i śliczna” to bardzo chciałabym wam coś powiedzieć.
Jesteście piękni .
Jesteście piękni rano, z włosami ułożonymi przez poduszkę i wieczorem, z twarzą starganą emocjami dnia. Jesteście piękni gdy polejecie koszulę poranną kawą, gdy się śmiejecie, gdy denerwujecie się bo znów coś nie wypaliło.
Jesteście piękni z rozstępami, zmarszczkami, bliznami, dodatkowymi kilogramami i siwymi włosami. Jesteście piękni, bo naprawdę, z całej sztuki na całym świecie, nie ma NIC piękniejszego, niż człowiek.

Dostrzegacie to piękno w innych, czemu nie możecie tego dostrzec w sobie?
Płakać mi się chciało kiedy najpiękniejszy mężczyzna mojego życia powiedział mi, że jest „za chudy i za niski”. Za chudy?! Skarbie! Jesteś ideałem! Jeżdżę po tym świecie ile się da najwięcej, szukam codziennie dzieł sztuki i nigdy, przenigdy nie widziałam nic piękniejszego niż Ty.
Albo gdy moja piękna przyjaciółka mówi mi, że musi schudnąć bo jest przy mnie grubasem. Co? Schudnąć? Znamy się od lat i dla mnie, każdego z tych dni byłaś niesamowita. Do tego stopnia, że czasem, gdy gdzieś idziemy razem, zatrzymuję się na chwile, by tylko do siebie powiedzieć „wow” i zapamiętać jak słońce gra w kosmykach Twoich włosów. Prawdopodobnie nic cudowniejszego niż ta chwila mnie w życiu nie spotka.
Albo inna z moich ukochanych osób, gdy mówi mi, że ma „nos jak kartofel”. Obiecuje Ci Skarbie, że widziałam w życiu wiele kartofli i żaden mi Ciebie nie przypominał.
I co w tym wszystkim jest najgorsze? Że jak powiesz człowiekowi o tym jakim dziełem sztuki jest, to za chwilkę usłyszysz „Nieeee no co ty!”.
Spójrz na mnie, jestem koneserem sztuk pięknych. Wiem co mówię, gdy Ci to mówię!

Dlatego w dzisiejszym poście będzie tylko tyle, lub – aż tyle sztuki. Spójrz w lustro i pomyśl o tym, że jesteś dziełem miliardów lat ewolucji. Jesteś największym dziełem sztuki jakie można spotkać na świecie.


(klik) LOVE YOUR BODY

7 thoughts on “Najpiękniejsze dzieło sztuki na całym świecie

Skomentuj

